Súprava na opravu pneumatík v kufríku (102 mm kordy, nástroj na vkladanie, aplikátor, nôž, mazivo)
Súprava na opravu pneumatík v kufríku (102 mm kordy, nástroj na vkladanie, aplikátor, nôž, mazivo)
Súprava na opravu pneumatík je mimoriadne pevný produkt vyrobený z vysoko kvalitných materiálov, určený pre pneumatiky vozidiel do 3,5 tony. Zložený v praktickom kufríku vám umožní jednoduchým a praktickým spôsobom sami opraviť pneumatiky pre osobné autá a dodávky. Ide o neoceniteľnú výbavu každého auta, pretože nikdy neviete, kedy budete musieť pneumatiku opraviť. Núdzové situácie sa môžu stať, keď to najmenej čakáte, preto sa oplatí mať po ruke špeciálnu súpravu na opravu pneumatík.
Spoľahlivosť pri oprave bezdušových pneumatík
Súprava je ideálna pre použitie v teréne, umožňuje rýchle a efektívne opravy bez nutnosti odstraňovania pneumatiky z ráfika. Je však potrebné pripomenúť, že ide o dočasné riešenie, ktoré vám umožní dostať sa do cieľa. Z dlhodobého hľadiska sa odporúča návšteva pneuservisu. Pre kompletnú opravu sa odporúča použiť zátku MINICOMBI alebo opravnú vložku. Mali by ste tiež dodržiavať bezpečnostné pravidlá a vyhýbať sa opravám bočných stien pomocou opravných šnúr.
Obsah súpravy:
- Šídlo na sťahovanie šnúrok
- Nôž s krytom
- Aplikátor lepidla
- 50 x hnedá butylová šnúra o hrúbke 100 mm
- Lubrikant 12g
Na čo treba pamätať pri oprave pneumatiky pomocou lana
- tesniacu šnúru je možné použiť len na malé vpichy s priemerom nie väčším ako 6 mm,
- v tomto prípade je pneumatika opravená zvonku,
- oprava môže byť vykonaná iba v prednej časti pneumatiky,
- Len bezdušové pneumatiky sa dajú opraviť lanom
- Po núdzovej oprave treba pneumatiku odniesť do pneuservisu na reálnu kontrolu technického stavu pneumatiky a trvalú opravu pomocou čapu a záplaty.
Oprava pneumatík lanom v praxi
Miesto poškodenia
Keď nájdete predmet, ktorý spôsobil stratu tlaku, označte miesto a odstráňte cudzie teleso (ak je to klinec) alebo ho jemne odskrutkujte (v prípade skrutky), snažte sa spôsobiť čo najmenšiu stratu tlaku v pneumatike.
Príprava otvoru pre kord pneumatiky
Pred umiestnením šnúrky do otvoru je potrebné ju správne pripraviť. Na tento účel slúži kalibrátor, čo je nástroj pripomínajúci okrúhly pilník s ostrým hrotom. Vloží sa do poškodeného miesta a niekoľkokrát sa vtiahne a vytiahne z pneumatiky. Týmto spôsobom sa otvor vyčistí a dosiahne požadovaný priemer.
V tomto kroku sa snažíme čo najviac zväčšiť priemer poškodenia, nie preto, aby sa poškodenie zväčšilo, ale aby sa oceľové prvky roztlačili od seba, aby sa umožnilo nanesenie opravného telesa.
Umiestnenie lana pneumatiky
Sonda, nástroj s otvorom na konci a zárezom, sa používa na zavedenie tesniaceho materiálu do prepichnutej pneumatiky. Pred umiestnením šnúrky do očka ju môžete namazať lubrikantom. Šnúrka je zasunutá do polovice otvoru.
Pri aplikácii treba okrem násilného zasúvania vykonať jemný skrutkovací pohyb, ktorý spôsobí zaskrutkovanie karosérie. Vďaka tomu sa na vnútornej strane pneumatiky vytvorí akási slučka a dôjde k utesneniu kanála poškodenia.
Potom sa nástroj energickým pohybom vytiahne. Pri vyberaní sondy pamätajte, že nepoužívajte kruhové pohyby.
Odstránenie prebytočnej struny pneumatiky
Niekoľko minút po nanesení tesniaceho materiálu na poškodenú pneumatiku odstráňte prebytok, ktorý zostal na vonkajšej strane.
Stojí za to vedieť, že lano by sa nemalo úplne odstraňovať z vonkajšej strany pneumatiky, pretože tento opravný prvok je určený aj na utesnenie poškodenia zvonku. Preto by sa malo tohto materiálu ponechať trochu viac, aby nebol vtlačený, vytrhnutý alebo vystavený akémukoľvek namáhaniu. Ak dôjde k poškodeniu v drážke na odvod vody pneumatiky, rez sa vykoná vo výške behúňa,
ak je opravná šnúra na gumených blokoch, odrežte ju a nechajte kúsok vyčnievajúcich prvkov.
Kategória: | Butylové vložky na opravu pneumatík |
---|---|
Hmotnosť: | 0.75 kg |
Dĺžka šnúr: | 100 mm |
Hrúbka šnúr: | 6 mm |
Maximálna výška poškodenia: | 6 mm |
obal: | kufor |
Obsah: | Butylové šnúry, nôž, aplikátor, šidlo, mazivo |
Rozmery balenia: | 30 x 19 x 60 cm |
Určenie: | na núdzové opravy bezdušových pneumatík do 3,5 t |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.